idawillemaja

Alla inlägg under februari 2014

Av Ida - 16 februari 2014 17:23

Åh vad jag längtar till sommaren, sol och bad och semester.....sitter och försöker räkna ut hur jag kan lyckas få ut så mycket ledig tid som möjligt under sommaren.  Vill ju samtidigt vara ledig då Jonas är ledig.....annars känns det ju inte som semester iaf. Frågan är ju då vilken period han kan ta ledigt i år. Hoppas ju nästan på att han får sista perioden mest för att det är som varmast och bäst på det sättet om man ska ut med båten. Men jag vill ju helst inte att barnen ska behöva vara på jourdagis...krävs som sagt lite planering detta.... Till nästa år ska jag spara pengar så att jag kan vara ledig lite längre.....och ha riktigt sommarlov!


           

Av Ida - 16 februari 2014 16:41

Igår var jag och barnen på stan med deras gammelmormor, är nog enda gången de är hyffsat lugna på stan. Vi gick på alla möjliga affärer och hittade skor åt Maja för 50% på Skogörans. De skulle ha en av de bästa sulorna för barnskor- vibram och softshell ytte som ska andas och vara vattentätt. Även mommo fyndade skor.


Efter att ha shoppat runt på alla affärer gick vi till vetehatten och fikade. Dagen på stan avslutades med ett besök till museet där barnen fick titta på alla djuren och pyssla lite i gamla skolsalen. Hittade även Pluppböcker som jag letat efter där, blev Plupp och lodjuret som fick följa med hem. Det blir nog även kvällens saga.


 

Av Ida - 14 februari 2014 19:29

Har inte skrivit i den här bloggen om det tjorv vi har med att William inte alltid kan vara med på idrott och bad. Så kortfattat så kan inte idrottsläraren förstå varför William då han är förkyld inte kan vara med på idrott och bad. Detta trots att jag försökt förklara att han då han är förkyld och med sin astma inte kan anstränga sig för det leder till att han blir sjuk och borta från skolan i flera dagar. Så jag skrev ett brev till lärarna och sa att ett intyg från läkaren skulle fixas.


Idag hörde Willes astmaläkare av sig på telefonen och sa

- Jag hörde att ni ville ha ut ett intyg på Williams astma till skolan?

- Ja, det är till idrottsläraren speciellt. Jag har försökt förklara att William inte kan vara med på idrott då han är förkyld pga sin astma och att han isåfall blir sjuk och borta från skolan helt och hållet, säger jag.

- Jaha, det hjälper nog inte med ett intyg.

(Åhnej tänkte jag, nu lär vi inte få något intyg och tjorvet lär väl fortsätta)

- Det hjälper nog inte sådana här gånger med ett intyg utan jag tycker vi ska boka in ett möte med Williams idrottlärare och hans mentor, där jag kan berätta hur det är för honom och de kan få ställa frågor. Det ska inte få vara så att han ska vara med på idrott för att sedan få frånvaro från skolan, det är helt fel.


VAD?? kunde knappt tro att hon sa det hon sa.....WIIEHOO!!! Vilken underbar läkare barnen har. Hon tog mig på fullt allvar och sa att hon i princip bara kommer att bekräfta det jag redan försökt säga själv och förklara varför det blir så besvärligt för William.


Så nu sitter jag här och är helt löjligt lycklig över att detta verkar vara påväg att lösa sig, ringde Willes lärare/mentor som ska kolla med idrottsläraren på måndag tider som kan passa för ett möte. 




 



Av Ida - 12 februari 2014 21:24

Att få ligga i sängen och mysa med minstingen är aldrig fel. Så go och underbart vacker är hon prinsessan Maja.  <3  

Av Ida - 11 februari 2014 22:35

Hittade den här bilden då jag gick igenom en gammal digitalkamera. Bilden måste vara tagen 2010, så Maja var 1 år och  Wille 4-5 år. Mina små gullungar, nu som då....även om Wille snart är lika lång som mig och börjar ha beundrarinnor och Maja börjar sista året på förskolan i år. De är och kommer alltid att vara min små älsklingar hur stora de än blir!  

Av Ida - 11 februari 2014 21:41

 



Äntligen är man nu förskollärare och får jobba med allt det vi läst om i 3,5 år. Har hamnat på en underbar avdelningen med jättegullig och engagerad personal trots att de är dubbla min ålder. Men ålderskillnaden märks då inte, vi surrar om allt. Trivs alltså jättebra med mina arbetskollegor, även de som arbetar på andra avdelningar på förskolan.


Barngruppen är precis som en barngrupp ska vara, full av individuella,busiga, glada barn som verkar uppskatta alla nya ideer och förslag jag kommer med. De lär ju få vara med om en hel del nytt nu.


Har så kul och för en gångs skull känns det som att jag vill till jobbet......det har jag aldrig känt förut.   :)

Av Ida - 11 februari 2014 21:28

Oj vad länge sedan jag skrev här.....har haft fullt upp med examensarbetet hela vintern. Sen den 20/1 har jag börjat jobba på en förskola här i Gällivare kommun. Trivs riktigt bra där!


Nu är Maja sjuk och har feber och en ruskig hosta, hon fick något likt krupp/astmanfall natten till igår och lät riktigt ruskig. Nu har hon inte fått så hemskt natten till idag iaf, men hostar som en tok gör hon och har låg feber.


Nåväl...anledningen till att jag tänkte skriva egentligen är att den 7/3 fyller jag 30år, tänk vad tiden går fort! Så istället för att rabbla upp saker jag önskar åt alla gulliga släktingar/vänner så skriver jag här istället. Vissa önskningar är kanske aningen dyra men går att köpa ihop några stycken kanske?


Önskelista

  • Samsung galaxy S2Plus  1795:- (elgiganten) (eller annan liknande, ett måste är dock över 5 mgp kamera. Min mobil vägrar koppla ner samtal allt oftare,kan bli lite pinsamt om det är någon som man inte känner så bra i andra änden)
  • Massage (på någon av de ställen som finns i stan).
  • Tjocka tumhandskar, strl 8
  • Miniweekend med min gubbe (1 natt på hotell, i t ex Luleå)
  • Presentkort O'learys eller Grand hotel (mat)
  • Något gott från Systembolaget är ju aldrig fel- vin(vitt eller rosé), likör, whisky,
  • Presentkort på Jive, Jeansgruvan, Lindex, Kicks eller Erikssons center.
  • Tofflor- varma och mysiga. Strl 38.
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards